سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اشدانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

ارجان فیزیوتراپی

نکاتی چند درباره گرفتگی عضلات:

1. گرفتگی عضلات در هر زمان و در هر جای بدن ممکن است اتّفاق بیفتد اما معمولاً بیشتر در عضلات ساق و پا و هنگام ورزش کردن یا خوابیدن در رختخواب ایجاد میشوند.

2. علامت اصلی گرفتگی عضلات ، درد در عضله است به طوریکه لمس کردن عضله دردناک است. در اغلب موارد شخص به علّت درد قادر به استفاده از عضله نیست.

3. علّت بروز گرفتگی های عضلانی هنوز به خوبی شناخته نشده است اما عواملی مثل کوتاهتر  بودن عضله نسبت به حالت طبیعی ، کم بودن آمادگی جسمانی ، سرمای شدید ، تلاش بیش از حد و خستگی عضلانی ، تمرینات طولانی بدون استراحت کافی به ویژه در هوای گرم ، اختلاف طول پاها ، فعالیت شدید و ناگهانی ، پوشیدن کفشهایی با پاشنه خیلی بلند ، ، سرد شدن عضلات ،  کمبود برخی از مواد مغذّی ، سیگار کشیدن و تنگی عروق باعث افزایش احتمال بروز گرفتگی عضلات میشوند. برخی گرفتگی ها ( خصوصاً گرفتگی شبانه عضلات  پا ) علّت مشخصی ندارند.

4. انجام حرکات کششی و افزایش انعطاف پذیری عضلات ، پوشیدن کفشهای مناسب ، نوشیدن مقداری آب قبل و بعد و در حین تمرین احتمال بروز گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

5. درمان فوری گرفتگی عضلات ، انجام حرکت کششی آن عضله و ماساژ دادن ملایم آن است.  پمادهای ضد التهابی نظیر متیل سالیسیلات نیز قابل استفاده اند. در موارد شدید می توان از کیسه یخ نیز استفاده نمود.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 90/5/16 ::: ساعت 9:29 عصر :::   توسط عبدالرحمان 
    نظرات شما: نظر